Veel eigenaren van internetbronnen hebben een negatieve perceptie van contextuele reclame ontwikkeld en het is volkomen tevergeefs. Adverteren heeft veel voordelen ten opzichte van andere kanalen, bijvoorbeeld redelijke prijzen voor een relatief korte periode voor het behalen van resultaat en een duidelijk maatwerk voor de doelgroep. Als u denkt dat u al populair genoeg bent, houd er dan rekening mee dat veel marktleiders, ondanks hun cruciale posities in de zoekresultaten, de context niet verwaarlozen. Mythe 1: bijna niemand ziet deze advertenties. Dit is misschien wel de meest voorkomende verklaring van een cliënt die een professional kan horen. Deze misvatting is geëvolueerd met verbeteringen in zoekpersonalisatie. Zoekmachines zijn veel subtieler geworden in het samenstellen van een matrix van een portret van een gebruiker en, hoogstwaarschijnlijk, heeft de bot u geïdentificeerd als een adverteerder of een werknemer van het bedrijf, dus u bent niet langer een doelgroep voor het aantrekken van nieuwe klanten. Alles is buitengewoon logisch: advertenties moeten inkomsten genereren en lege weergaven van uw advertentie zijn niet winstgevend. Om te zien hoe de advertentieklikken waren, installeert u Google Analytics-tellers, waar u het gewenste advertentieverkeerrapport kunt maken. Daarnaast moet een speciale dienst van een reclamebureau ook gegevens over overgangen bevatten. Mythe 2: niets loont Er is ook een zeer wijdverbreide mening dat uitgaven tevergeefs zullen zijn en geen inkomsten zullen opleveren. We haasten ons om u ervan te weerhouden – een correct geconfigureerd reclamebureau kan niet a priori onrendabel zijn. Verwaarloos de hulp van een specialist niet, luister naar zijn mening. Een bekwame werknemer die zich zorgen maakt over zijn werkreputatie zal nooit adviseren wat zeker niet zal werken. Investeringen kunnen niet worden vermeden, maar met een competente verdeling van verzoeken, een geïdentificeerde doelgroep en nauwkeurige instellingen, zal reclame voor u een redder in nood zijn bij het ontvangen van aanvragen. Het budget kan alleen leeg raken bij een onjuiste configuratie en selectie van verzoeken Mythe 3: onterechte prijs, er is te veel geld nodig om een bedrijf te starten De kosten van contextueel adverteren zijn afhankelijk van veel factoren. Onder hen zijn de onderwerpen van uw bedrijf en de concurrerende omgeving. Wees eerlijk tegen de contextuele expert om de specifieke kenmerken van het bedrijf, het publiek correct te identificeren en de gewenste doelen te formuleren. Met een klein budget kan effectief worden geadverteerd. Populaire onderwerpen met een hoge frequentie kunnen duur worden, maar er is een uitweg: het Google Display Netwerk. Plaatsing van advertenties kan er zijn met een ander prijskaartje, aangezien er alleen op partnersites wordt geadverteerd. Mythe 4: vuur aan en vergeet! Veel klanten zijn van mening dat u na het opzetten van een advertentie er niet meer naar terug hoeft te gaan om deze te volgen. Dit is niet waar! Een steeds veranderende concurrerende omgeving kan uw advertentie verdringen. Bovendien moet u de rapportage bestuderen en de instellingen aanpassen, aangezien nieuwe niet-doelwoorden het budget nergens kunnen uitputten. Volg de stroom van het bedrijf en maak het nog effectiever. In de moderne realiteit is dit mogelijk als je het serieus benadert. Wees niet tevreden met onbegrijpelijke rapporten, stel vragen en raak betrokken Mythe 5: betaal meteen, maar het resultaat zal niet snel zijn Dit soort overtuiging is volledig niet nodig voor de context. Zo’n promotie is een van de snelste en soms beginnen de resultaten al op de derde dag te zien. SEO is het tegenovergestelde van de tijd om te bereiken. Het heeft een vertraagde start tot enkele maanden, maar het resultaat is stabieler in termen van retentie in de TOP 10 en in de bijna titulaire omgeving. Mythe 6: het belangrijkste zijn klikken! De klikfrequentie (CTR) is niet het belangrijkste voor het meten van de resultaten van een advertentiecampagne. Het is verkeerd om een advertentie te plaatsen op een half lege, onvoorbereide bron. Een gebruiker die een link volgt en naar een niet-informatieve en oninteressante pagina gaat, zal snel vertrekken, waardoor het bouncepercentage toeneemt en de positie verslechtert. Bovendien wordt deze gebruiker geen nieuwe koper voor een product en dienst, en een van de belangrijkste doelen is om gericht verkeer te genereren met een daaropvolgende verhoging van de conversie. Mythe 7: het zal precies dat doen! Deze mythe stamt uit de vorige. Advertenties dekken nooit alle fouten op de bron zelf: verouderd ontwerp, niet-unieke inhoud, onvoldoende inhoud en slecht ontworpen bruikbaarheid. Vergeet niet dat de site uw visitekaartje in het netwerk is en dat veel mensen een verkeerde indruk kunnen krijgen over de kwaliteit van de goederen en diensten die erop staan. Vooral als de goederen op uw bron hoge prijskaartjes hebben (bijvoorbeeld chalets vanaf 2 miljoen euro. Of handgemaakte sieraden). Zorg voor een representatieve uitstraling van uw site, dan zal de gebruiker die door de advertentie wordt gebracht de pagina niet direct na de overgang sluiten. Om oproepen en sollicitaties van advertenties te ontvangen, moet u de site voorbereiden op de stroom nieuwe bezoekers Mythe 8: context past bij iedereen, zonder uitzondering. Als een specialist beweert dat deze advertentie op alle gebieden zal werken, dan is het geen specialist, maar een charlatan. Allereerst wordt rekening gehouden met de eigenaardigheden van dit bedrijf. Het is de vraag die het aanbod creëert, en niet andersom. Als u een soort knowhow heeft uitgevonden en deze via advertenties probeert te promoten, heeft dit weinig zin, aangezien het onmogelijk is om verzoeken te selecteren waarvoor er verkeer is. Er was geen product, geen zoekopdracht. Mythe 9: bestel advertenties – ga voorop met SEO Adverteren verwijst naar totaal verschillende kanalen, verschillend van zoekmachine-promotie, en de robots van zoekmachines weten dit. Om organische zoekresultaten voor zoekopdrachten samen te stellen met behulp van totaal verschillende algoritmen, die honderden en zelfs duizenden factoren bevatten. Het op de markt brengen van een site in zoekopdrachten is een langdurige en moeizame zaak. Klikken van advertentiekanalen behoren niet tot kliks van zoekmachines; dit is te zien in de verkeersgrafieken voor Analytics. Advertentiepromotie is afhankelijk van de hoogte van het veilingpercentage. Mythe 10: concurrenten klikken op mij en ik verspil mijn geld! Klikken, namelijk meerdere klikken op een advertentie om het budget te verspillen, is op dit moment praktisch onrealistisch. Er zijn beveiligingssystemen op meerdere niveaus tegen lege klikken. De meest elementaire daarvan is dat er één overgang van één IP-adres per dag moet plaatsvinden. Ook werken speciale bots in deze richting, die alle acties op de advertentie analyseren. Wanneer het feit van klikken wordt geregistreerd, zal het advertentieplatform het geld naar uw account overboeken, wat een aangename verrassing zal zijn. Maakt u zich geen zorgen over budgetklikken, het systeem is beschermd tegen herhaalde niet-gerichte bezoeken Mythe 11: je hebt meer trefwoorden nodig, ik wil dat mijn site op alle gerelateerde zoekopdrachten staat Als u zeker weet dat u honderden zoekwoorden nodig heeft, let dan op de instroom van uw budget na zo’n campagne, en herstart deze dan met 50 of 100 kwalitatief hoogwaardige en geselecteerde zoekopdrachten met goed verkeer. Het zal niet moeilijk zijn om ervoor te zorgen dat u tevergeefs teveel betaalt. Bovendien hebben we al besproken dat het gedrag van het bedrijf zorgvuldig moet worden bewaakt en dat het veel tijd zal kosten om een groot aantal verzoeken te volgen. In elk bedrijf is tijd geld. Ben je klaar om ze te verspillen? Laten we samenvatten: Uit al het bovenstaande volgt dat het opzetten van de juiste advertenties, met geselecteerde vragen en gericht op de gewenste doelgroep, u zeer snel resultaten zal opleveren. Vertrouw een specialist, hij zorgt voor zijn reputatie en het is voor hem, net als u, goed om zijn werk met hoge kwaliteit te doen. Contextueel adverteren is een goede keuze voor jonge bedrijven en nieuwe sites, waarvan het zoekmachinegewicht nog steeds erg laag is. Maar haast u niet om de kern te bouwen, overleg te plegen en vakkundig de lancering van het bedrijf te benaderen en de bron voor te bereiden op nieuwe bezoekers. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |