Snelle en goede service van Klantenservicetelefoon

De klantenservice NS biedt verschillende manieren om jouw vragen te beantwoorden. Zo staat online informatie over de ov-chipkaart, in- en uitchecken (en wat te doen als je bent vergeten uit te checken!), mijn NS, geld terug vragen bij vertraging et cetera. Kun je zo snel niet vinden wat je zoekt, dan biedt de NS Community wellicht uitkomst. Andere klanten van de NS kunnen je daar helpen.

Als je twittert naar @ NS_online krijg je binnen 15 minuten een reactie. Gebruik je Facebook dan geldt 60 minuten. Online chatten kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 21:00 uur en zaterdags van 09:00 tot 17:00 uur. Er is het online klachtenformulier.

Het telefoonnummer van de klantenservice is 030 751 51 55. Wil je een klacht zwart op wit versturen? Het postadres is: NS Klantenservice Postbus 2372 3500 GJ Utrecht.

Bel met Zilveren Kruis via 0906-1850

Voor vragen over je zorgverzekering kun je terecht bij de klantenservice Zilveren Kruis. Zilveren Kruis biedt drie basisverzekeringen aan. Basis Budget, Basis Zeker en Basis Exclusief. Bij de laatste variant krijg je 100% vergoed van je zorgkosten bij alle ziekenhuizen in ons land en bij alle zorgverleners. Basis Budget houdt in dat je 100% vergoed krijgt, maar alleen bij een geselecteerde groep ziekenhuizen en bij alle zorgverleners met wie Zilveren Kruis een contract heeft.

Basis Zeker is iets ruimer opgezet: er geldt 100% vergoeding bij alle zorgverleners met een contract en alle gecontracteerde ziekenhuizen. Tussen de drie verzekeringen gelden ook verschillen met betrekking tot de vergoeding van kosten gemaakt bij zorgverleners zonder contract: 75% als je kiest voor Budget of Zeker, 100% als je kiest voor Exclusief.

Je kunt per pakket online je premie berekenen. Wat je eigen risico betreft is het minimale, verplichte bedrag €385. Je kunt dit ophogen tot €485, €585, €685, €785 of €885. Hoe hoger het bedrag, hoe lager je premie uitvalt.

https://www.klantenservicetelefoon.nl/