Het menu is voor restaurants hun belangrijkste hulpmiddel voor de verkoop en het kan de verkoop van hapjes en drankjes aan de klant zeker beïnvloeden. Als je een menu hebt dat te vol en te onoverzichtelijk is, dan ben je zeker niet gericht op het maximaliseren van je winst. Laat me het je even snel en eenvoudig uitleggen. Elk item op je menu heeft zijn eigen winstfactor. Dit betekent dat elk item op je menu elke keer dat het wordt verkocht een bepaald bedrag aan brutowinst vertegenwoordigt.
Dus laten we eens zeggen dat je een item op het menu hebt staan waarmee je $ 10 winst maakt en je een ander item op het menu hebt staan dat voor $ 7 aan winst zorgt. Als je vandaag 100 gasten in je restaurant had, welk product zou je dan willen verkopen? Zoals je al wel kunt zien, kan het verschil een dag met een winst van $ 700 en een winst van $ 1000 zijn en dat enkel door aandacht te schenken aan welke items je echt aan je klant wilt verkopen. Dit is een vereenvoudigd voorbeeld, maar we proberen restauranteigenaars te helpen begrijpen hoe ze meer winst kunnen maken met hun menu. Dus om je menuprijzen te kunnen maximaliseren, moet je het volgende doen:
Meer weten over hoe je je restaurant moet runnen? Bezoek deze site
|
http://www.kajola.net/nl/ |