De Made In Britain campagne van Ted Baker

Squire-artists

Ted Baker lanceert vanaf 5 november 2020 een nieuwe ‘Made in Britain’ collectie met heren- en dameskleding.

De collectie wordt gepositioneerd als een Ted Baker premium productaanbod en is de eerste belangrijke stap van het merk in de richting van “meer eigentijdse, luxe mode” en gericht op een meer jeugdige klant.

Ted Baker legt in een verklaring uit dat de ‘Made in Britain’ collectie vier keer per jaar zal verschijnen en inspiratie zal putten uit de jeugdcultuur van begin jaren ’60, gecombineerd met een moderne, Britse twist en een casual benadering van kleden.

Daarnaast zal de collectie ook een eerbetoon zijn aan de traditionele Britse productie en premium kwaliteit, waarbij de productie plaatsvindt in Leicester en Londen.

Jennifer Roebuck, chief customer officer bij Ted Baker, zei: “Met ‘Made in Britain’ richt Ted Baker zich op een meer jeugdige klant, iemand die het belang inziet van kwaliteit en lokaal gemaakte producten. Als merk zijn we trots op ons Britse erfgoed, dus het is van vitaal belang dat we onze lokale industrie en gemeenschap ondersteunen waar mogelijk.”

De belangrijkste highlights zijn een oversized gebreide jumperjurk, kleermakerskleding voor mannen, een leren overhemdjurk, hoodies en bovenkleding.

Ted Baker’s ‘Made in Britain’ zal in eerste instantie online verkrijgbaar zijn, en zal daarna worden uitgerold naar geselecteerde winkels in het Verenigd Koninkrijk en de EU, na lokale Covid-19 lockdowns. De prijzen variëren van 45 tot 1.450 pond.

Daarnaast heeft Ted Baker ook zijn tweede, jaarlijkse donatiecampagne voor tweedehands jassen gelanceerd met Hands on London, een geregistreerde liefdadigheidsinstelling die het Wrap Up London initiatief runt dat ongewenste jassen levert aan mensen in nood.

Vanwege de aanhoudende Covid-19 pandemie innoveert de detailhandelaar donaties op afstand voor zijn ‘Wrap up London’-initiatief door gebruik te maken van de postdienst CollectPlus.